verbindt mens en omgeving
EN  FR
Artificiële intelligentie, blockchain, chatbots, ... @kortomvzw zorgt er weer voor dat iedereen mee is. Knappe orga… https://t.co/bUphqax0ss
@Connect
Eindhoven & Helmond dé locatie om ITS Europe Congress 2019 te organiseren: Zie filmpje @CONNECTbelgium & @ConnektNL: https://t.co/hBx5NZBpMb
@Connect
RT @gertblom2011: Video #ITSNL2019 now online ! https://t.co/T63nMme9mE
@Connect
RT @gertblom2011: Video produced by @CONNECTbelgium & @FrameFreaks for #ITSNL2019 available online soon. Very interesting video about smar…
@Connect
Thank you @gertblom2011 for the kind words. It was a pleasure working on the #ITSNL2019 pitch! https://t.co/VsDo799LJq
@Connect
Hoe zet je een stadsproject goed in de steigers? Drie communicatielessen die we leerden uit Turnova: https://t.co/JHUWzE14yv
@Connect
Choose the Netherlands for European ITS Congress 2019. We fulfil ITS promises and dare to be different! #ITSNL2019
@Connect
RT @RonvanderJagt: Gouden regel in communicatie! Hoe het overkomt, dàt is wat telt #communicatie #retweet https://t.co/NzErtS9FnM
@bart derison
RT @kortomvzw: #Blockchain voor beginners: onlangs nog in @tijd , volgende week op #DDC17 met @gerriesmits! https://t.co/T8P00RL91r
@bart derison
2 nieuwe gezichten bij Connect: An Vandebroek en Lonneke Diemel. En we zoeken nog meer volk:… https://t.co/7kP7i33x2p
@Connect
RT @SofieMoons: This is how we roll @CONNECTbelgium #erfgoed #brabantserfgoed #Brabant #OMD2017 https://t.co/9BblomgTfZ
@Connect
Vandaag geven we in ons kantoor Eindhoven kennismakingsborrel vr buren. En bij een Belgisch bureau mag Belgisch bie… https://t.co/a3SaTILbqQ
@Connect
Ludo is niet de naam van onze klusjesman, maar van onze award vr de beste nota's en adviezen. En die ging dit jaar… https://t.co/zYLmdmgUVw
@Connect
Pas jij in dit plaatje en ben je een sr communications advisor met 5 j ervaring? Solliciteer via… https://t.co/kGTrWIXCmm
@Connect
Ben je een bourgondiër met 5j ervaring? Kom ons team versterken als sr. communicatieadviseur:… https://t.co/2IAtEwH74R
@Connect
Communiceren, een eitje? Wel als je voorbereid bent. Waarom communicatie onderdeel moet zijn van je veiligheidsplan… https://t.co/F6zPuJnY1K
@Connect
Weinig baselines slagen om het collectieve geheugen te overleven. @CreativeReview maakte lijst. Mannen weten waarom. https://t.co/O919lJaDJl
@Connect
.@ProvincieNB & Connect stellen jaarlijks Projectenboek van de Erfgoedfabriek voor! Benieuwd? Ontdek op… https://t.co/Uzjht8vFNB
@Connect
Verjaardagen bij Connect? Dat is trakteren! Vandaag frietjes op het menu 🍟 https://t.co/mKHHnwzI9j
@Connect
Drie communicatielessen voor elk stadsproject.
Turnova, het nieuwe stadsdeel bij de Grote Markt in Turnhout, krijgt steeds meer vorm. De eerste inwoners zijn verhuisd naar hun gloednieuwe appartementen en de nieuwe kunstencampus van de Stedelijke Academie voor Woord, Muziek en Dans en voor Schone Kunsten draait al op volle toeren. Wat zijn de drie communicatielessen die wij halen uit dit grote stedelijke project?

Een goede communicatiestrategie heeft geen vervaldatum
Connect werkte in 2014 een communicatiestrategie uit op vier sporen: retail, vastgoed, shoppen en de academie. Elk spoor heeft zijn eigen doelgroep, kernboodschap en communicatiemiddelen. Dit communicatieplan vormt nu nog steeds de ruggengraat van alle communicatie-uitingen over Turnova, gaande van een persbericht tot een vastgoedbrochure. Uiteraard moet je je plan ieder jaar eens kritisch bekijken en updaten waar nodig, maar de kern van je strategie zou overeind moeten blijven.

Je kan niet iedereen ‘bekeren’
Uiteraard wil je dat iedereen in jouw project gelooft en er positief tegenover staat. Maar zelfs de mooiste magazines, leukste werffoto’s of interessantste krantenartikels kunnen een tegenstander van jouw project niet altijd overtuigen. Als je op bekeringsmissie bent, kom je van een kale reis thuis. Er zullen altijd mensen zijn die niet voor jouw project te vinden zijn en dat graag van de daken schreeuwen. Hier geldt maar één advies: let it go. Tenminste, als je alle stakeholders steeds goed hebt geïnformeerd en je een community van voorstanders hebt gecreëerd rond jouw project.
  
Geen bakstenen, maar mensen
Bij Turnova vinden we het belangrijk om het project op mensenmaat te brengen. Dat doen we op drie manieren. Ten eerste is er één overkoepelend communicatieconcept: de toekomstige bewoners en bezoekers van Turnova. Met echte mensen (géén tandpastaglimlachende stockbeelden!) geven we weer wie er kan wonen in Turnova, wie er komt winkelen, wie naar de academie gaat, … Ten tweede is er voortdurend aandacht voor omwonenden. Via bewonersbrieven worden zij geïnformeerd over de werkzaamheden en eventuele hinder. Voor klachten of vragen kunnen zij steeds bellen. Ten derde wordt de werfarbeider regelmatig in de kijker gezet. Al staan er 5 kranen op je werf, het zijn nog altijd mensen die jouw project bouwen. Gebouwen vertellen geen verhaal, mensen wel.

Martine Vanaken