verbindt mens en omgeving
EN  FR
Je hebt ongetwijfeld op zaterdag al eens de vuistdikke weekendkrant opengeslagen. De woontorens vliegen je om de or… https://t.co/IS7Ws67Ju0
@Connect
RT @HenriSwinkels: Nieuw vlog, met @hvmerrienboer over kracht van #erfgoedgemeenschappen. Op https://t.co/cRdjnXPxUQ. @BRBNTS_ERFGOED http…
@bart derison
Alweer vrijdag? Connect checkt erop los. Van tv-reclame op maat tot tranentrekkende kerstreclame, voor elk wat wils. https://t.co/1FXL6H0xTf
@Connect
RT @communicatie_: [Nieuws] Bureau Connect uit België breidt uit op Strijp-S https://t.co/OdiNaaFeIm
@Connect
We steken de grens over! En dat hebben ze in Nederland ook opgemerkt. Lees zeker dit interessante artikel over onze… https://t.co/nVxtL6SB7f
@Connect
In de nieuwste editie van Ad Rem, een tijdschrift voor zakelijke communicatie, kan je een artikel over ons strategi… https://t.co/h8FCGi06et
@Connect
Maak kennis met Margriet, Julie, Sofie en Mabelle. Deze adviseurs zien we niet zo vaak op kantoor omdat ze heel wat… https://t.co/UsWV0YNKID
@Connect
Kennis uitwisselen over slimme mobiliteit tijdens de SmartwayZ.NL Programmadag. #smartmobility https://t.co/QZOvK0i7zP
@Connect
Proficiat @A2_Maastricht met de Schreudersprijs 2017! Een mooie bekroning van een project waar we met trots aan mee… https://t.co/Fv2iCsUJu8
@Connect
Connect op verplaatsing: er zijn ergere plekken om te werken dan in deze oude leerfabriek die werd omgetoverd tot e… https://t.co/GQOQkqi9Ut
@Connect
Brainstormsessie in @Brabant. Iedereen bracht iets mee wat werken voor Provincie Brabant beschrijft. Wat denk jij d… https://t.co/jMRf62ML5I
@Connect
Beheer je een Facebookpagina voor je werk? Dat doe je het beste met Facebook Business Manager. Reading time: 5 min. https://t.co/xVUZ4KhwiI
@Connect
Na Overpelt ook jouw gemeente op een online participatieplatform? Kan perfect via @citizenlabco en Connect. https://t.co/XgqDzLGp19
@Connect
FRIYAY! De week en de newbie take-over lopen op hun einde. Daar drinken we eentje op. Santé! https://t.co/xBAFXd26ST
@Connect
Eat, sleep, work, repeat! https://t.co/n5pPzlUSjO
@Connect
Waarom werken voor een Limburgs communicatiebureau? Vlaai! 🥧 #Connect https://t.co/yv4yOUTjWh
@Connect
Hoera! Eindhoven en Helmond zijn gastheer voor het Europees ITS Congres in 2019. Connect werkte mee aan de pitch:… https://t.co/jqDURKfsTh
@Connect
Zondag 22/10 opening kunstencampus Turnova. Belangrijke mijlpaal in nieuw stadsdeel @Turnhout. Trots dat we mogen m… https://t.co/TTJfw8D3bd
@Connect
Drie communicatielessen voor elk stadsproject.
Turnova, het nieuwe stadsdeel bij de Grote Markt in Turnhout, krijgt steeds meer vorm. De eerste inwoners zijn verhuisd naar hun gloednieuwe appartementen en de nieuwe kunstencampus van de Stedelijke Academie voor Woord, Muziek en Dans en voor Schone Kunsten draait al op volle toeren. Wat zijn de drie communicatielessen die wij halen uit dit grote stedelijke project?

Een goede communicatiestrategie heeft geen vervaldatum
Connect werkte in 2014 een communicatiestrategie uit op vier sporen: retail, vastgoed, shoppen en de academie. Elk spoor heeft zijn eigen doelgroep, kernboodschap en communicatiemiddelen. Dit communicatieplan vormt nu nog steeds de ruggengraat van alle communicatie-uitingen over Turnova, gaande van een persbericht tot een vastgoedbrochure. Uiteraard moet je je plan ieder jaar eens kritisch bekijken en updaten waar nodig, maar de kern van je strategie zou overeind moeten blijven.

Je kan niet iedereen ‘bekeren’
Uiteraard wil je dat iedereen in jouw project gelooft en er positief tegenover staat. Maar zelfs de mooiste magazines, leukste werffoto’s of interessantste krantenartikels kunnen een tegenstander van jouw project niet altijd overtuigen. Als je op bekeringsmissie bent, kom je van een kale reis thuis. Er zullen altijd mensen zijn die niet voor jouw project te vinden zijn en dat graag van de daken schreeuwen. Hier geldt maar één advies: let it go. Tenminste, als je alle stakeholders steeds goed hebt geïnformeerd en je een community van voorstanders hebt gecreëerd rond jouw project.
  
Geen bakstenen, maar mensen
Bij Turnova vinden we het belangrijk om het project op mensenmaat te brengen. Dat doen we op drie manieren. Ten eerste is er één overkoepelend communicatieconcept: de toekomstige bewoners en bezoekers van Turnova. Met echte mensen (géén tandpastaglimlachende stockbeelden!) geven we weer wie er kan wonen in Turnova, wie er komt winkelen, wie naar de academie gaat, … Ten tweede is er voortdurend aandacht voor omwonenden. Via bewonersbrieven worden zij geïnformeerd over de werkzaamheden en eventuele hinder. Voor klachten of vragen kunnen zij steeds bellen. Ten derde wordt de werfarbeider regelmatig in de kijker gezet. Al staan er 5 kranen op je werf, het zijn nog altijd mensen die jouw project bouwen. Gebouwen vertellen geen verhaal, mensen wel.

Martine Vanaken